vad som skulle kunna vara en insändare i norran

Har idag och alla andra snöiga dagar haft ordentliga problem med att vettet hos de flesta cyklister lyser otroligt starkt med sin frånvaro (gäller främst cyklister på viktoriabron). Under dessa stunder har jag kommit fram till slutsatsen att; har du inte körkort/ har glömt reglerna så borde du ha cykelförbud. För det första håll ALLTIDALLTIDALLTID till höger, och speciellt vid möte. Det spelar ingen roll om det är bättre plogat på vänster sida, håll bara till höger!! Så att jag kan cykla på min höger som är bättre plogad. Och för det andra, har du ett trafikhinder (läs mamma gåendes med barnvagn) framför dig på din sida av vägen, lämna ALLTIDALLTIDALLTID företräde för den mötande cyklisten. Och här spelar det ingen roll hur hungrig du är, hur sen du är till jobbet eller om du är ute och träningscyklar för tour de france. Är hindret på din sida så låt bara mig cykla före. För det tredje, vad är grejen med att cykla sakta i par??? som att du kör bil brevid din kompis i 30 på 50väg, cykla en och en på led så att även jag kommer förbi tack.  Förresten så gäller detta även fotgängare som går slalombanor på cykelvägen framför cyklister och bara är allmänt oberäkneliga. Någon dag framöver blir du övercyklad, inte så kul med slalombanan längre va???

//Karin 45


Kommentarer
Postat av: annam

Lyckan varje gång du skriver ett inlägg är obeskrivlig, likt ett barn som just fått paket sliter (klickar) jag fram ditt nya inlägg...

2010-12-29 @ 09:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0