Söndag

Hemma idag efter en fin helg i Köpenhamn och Lund.
Det mest actionfyllda som hänt i helgen var då mamma hämtade mig på flygplatsen i Malmö och körde oss till Lund. Det börjar osäkert genom att hon har med sig en oläslig handritat karta eftersom hon inte riktigt hittar. Hon fortsätter värre genom att inte svänga av där hon egentligen ska svänga av. Detta leder till att vi ofrivilligt kör fel väg i en rondell, där vi möter ett antal aggressiva förare. Mamma får panik och jag kan samtidigt inte sluta skratta, mamma väljer då att svänga av ut på närmaste väg. Det vi inte visste då var att detta var en motorväg som var enkelriktad. Såklart kör vi åt fel håll. Där möts vi av om möjligt ännu aggressivare förare med vilda gester. Eftersom det kommer bil efter bil efter bil så är det omöjligt att vända, så vi fortsätter att köra sakta åt fel håll. Jag har just precis hämtat mig och slutat skratta då det kommer ett trafikmeddelande på radion "VARNING! Ni som kör på vägen mellan Malmö och Lund kan möta en bil som kör mot körriktningen, jag upprepar varningosvosv"

I övrigt en väldigt lugn helg med shopping, tivoli och mat!

Ikväll har midsommar planerats, verkar bli en kanonkväll i davves stuga!
Som Erik sa finns alla förutsättningar för en riktigt skandalkväll då vi verkar ha vårt egna paradisehotel.


HADE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0